dilluns, 20 de febrer del 2012

PRESENTACIÓ

La Cara Bruta, la Sang de Llebre, la Rabada, la Manyaga, la Bellesa de Roma,... Tots aquests noms són una petita representació de les moltes varietats de pomes que fins la segona meitat del S.XX formaven part dels conreus de la Vall d’Arbúcies. Avui en dia, ja quasi no queda cap rastre de tots aquests conreus, i el que he fet, des que em vaig jubilar, és recuperar totes aquestes varietats de pomes antigues que hi havia hagut a la zona del Montseny.
Finalment, en una petita finca de la meva propietat, inclosa dins el Parc Natural del Montseny, a la zona de la Vall d’arbúcies, he aconseguit agrupar en el meu pomari un total de 43 varietats diferents:

Reineta carabruta grossa àcida
Reineta gris
Reineta de reinetes gris
Reineta del Canadà
Carabruta petita dolça
Sant Jaume àcida
Sant Jaume dolça
Bellesa de Roma
Verd donzella
Sang de llebre
Agra negra
Agredolç
Rabada
Vinyets
Manyaga
Morro de vedell
Quadres
Corgelada
Camosa rosada
Camosa verda
Camosa groga
Vermella
Nanes
Imperial
Gavatxa
blanqueta
Ciri verd
Ciri vermell
Ciri groc
Ciri primerenc
Sant Juan
Ull de nespra
Llistada
Martina
Santa Eugènia
Cardenal
King Davis
Delícius
Sucre
Moscatell
Pic de pedrís
Sant Miquel
Sant Juan mata baixa



Així doncs, aquí teniu el meu blog, on us faig conèixer el meu treball, el qual espero que us agradi.
Us recordo, que si us voleu posar en contacte amb mi, ho podeu fer a través del telèfon 972178162 o a través de l’e-mail: albert.soms@hotmail.com

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada